marketing

Skal jeg udlicitere mit arbejde med telemarketing?

Hvis enten du allerede arbejder med telemarketing eller derimod går med idéen om, at komme i gang med det, så har du som udgangspunkt to muligheder; du kan enten vælge at arbejde med det på egen hånd eller du kan vælge at udlicitere arbejdet til et bureau, der arbejder med dine kundeemner og hjælper dig med at skabe yderligere salg. Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved begge dele, men der skal dog ikke være nogen tvivl om, at du kommer til at drage rigtig meget nytte af, at udlicitere arbejdet til et bureau, hvis du ikke selv har en stor salgsafdeling siddende. Hvis du driver en mindre virksomhed og gerne vil gøre brug af telemarketing til at sætte mere gang i den, så er der ikke nogen tvivl om, at du er bedst tjent ved at udlicitere arbejdet, så du kan fokusere på det, du er god til.

Hvorfor skal jeg udlicitere arbejdet?

Som sagt, så er der både fordele og ulemper forbundet med at udlicitere dit arbejde med telemarketing til et bureau, der ikke laver andet end at snakke i telefon hele dagen. Der skal dog ikke være nogen tvivl om, at de fordele der er forbundet med at udlicitere dit arbejde bestemt ophæver de ulemper, der er forbundet med det. Du får f.eks. ikke mulighed for at kontrollere, hvad de forskellige sælgere fortæller de potentielle kunder og dertil kommer du selvfølgelig også betale det respektive bureau for at klare arbejdet for dig. Der bliver afregnet på forskellige måder; nogle steder arbejder de med udgangspunkt i no cure, no pay, der betyder, at man kun skal betale, når de sælger noget, mens man andre steder får et tilbud, som man skal betale inden arbejdet bliver igangsat.

Du skal dog ikke være bange for, at det dermed ikke vil kunne betale sig for dig at udlicitere arbejdet til et telemarketingbureau, for det kan det bestemt. Hvis du ikke selv skal fokusere på at sælge, så kan du i stedet arbejde med dét, som du selv er god til og som du mener, du vil kunne bidrage med til din virksomhed, så du får den til at vækste. Endvidere, så er der også en god chance for, at de er bedre til at arbejde med telemarketing end du er, og derfor vil de med større sandsynlighed også ende med at få leveret langt flere kundeemner end hvis du selv havde arbejdet med telemarketing. Der er selvfølgelig en grund til, at selv nogle af de største virksomheder i hele Danmark vælger at udlicitere deres arbejde til telemarketingbureauer, fordi de ikke selv er i stand til det eller fordi de er bedre tjent ved at udlicitere arbejdet med telemarketing.

Hvordan finder jeg det rette telemarketingbureau?

Der findes et væld af danske bureauer, der arbejder med telemarketing. Det første du skal gøre for at finde det helt rette for dig er, at finde ud af, hvordan du ønsker at afregne, da det hurtigt kan skille fårene fra bukkene. Derefter skal du blot finde nogen, der er dygtige og har en god trackrecord, hvilket f.eks. kunne være en virksomhed som PartnerDialog, der bl.a. har Microsoft på referencelisten.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *